FAQ - Vanlige frågor

Frakt och leverans

  • När kommer min beställning att skickas?
    Vi skickar beställningar varje vardag. Om du genomför ordern på en vardag innan kl:15.30 skickas beställningen samma dag.
  • Vem levererar min beställning?
    Vi skickar ordern med PostNord.
  • Hur snabbt går levereransen på min beställning?
    Artiklar i lager levereras i 99% av fallen nästa arbetsdag efter att vi har skickat ordern. Under hektiska perioder runt till exempel Black Friday & Jul kan det dock bli längre leveranstid med PostNord.
  • Kommer beställningen att levereras till min adress eller ska jag hämta på posten?
    Du välger helt själv när du kommer till kassan.
  • Är produkten/produkterna väl inpackade?
    Ja, vi har många års erfarenhet av att se till att alla produkter är väl inslagna, så de kommer definitivt att nå dig i helskinnade. Vissa produkter skickas också som försiktighets paket, så PostNord tar extra hänsyn till just ditt paket.
  • Vem ersätter transportskador?
    Om det, tvärtemot alla förväntningar, finns en transportskada kommer vi naturligtvis att ersätta med en ny produkt. Du kan bara kontakta oss via e-post eller telefon och vi kommer överens om vad som kommer att hända. Lyckligtvis är dock transportskador mycket sällan skådade.
  • Är det möjligt att avhämta köpet från dig i butik?
    Nej. Vi har bara en webbshop men vi erbjuder snabb frakt.
  • Är det möjligt att få beställningen levererad till en annan adress än min egen?
    Ja, om du till exempel vill att beställningen ska levereras på feks.sommarställe kan du få din beställning levererad där. När du kommer till kassan, på sidan där du behöver skriva ditt namn och adress, kan du välja att få ditt namn och adress levererad till en annan adress.
  • Vad händer om en produkt, mot förväntan, är slutsåld?
    Om det visar sig att en eller flera artiklar från din beställning är slutsålda kommer vi att kontakta dig så snart som möjligt så att vi kan hitta en lösning. Oftast är detta löst samma dag, så din beställning fortfarande kan skickas samma arbetsdag som du beställde.

Service och garanti

  • Kan jag returnera en vara/produkt som jag inte är nöjd med?
    Ja, det finns en 30-dagars full retur rätt på alla varor som beställts från vår webshop. Om du vill använda dig av ångerrätten kan du kontakta oss per e-mail och få tillsänt en retursedel.
  • Hur länge har jag garanti på dina varor?
    Det finns 2 års garanti på alla våra varor.

Beställning och betalning

  • Hur är det möjligt att betala för beställningen?
    Du kan betala med Visa, MasterCard, Maestro, Klarna, EAN-nummer eller banköverföring på vår webshop.
  • Vi är en offentlig institution med EAN-nummer, kan vi också beställa via webshopen?
    Ja, du kan enkelt beställa via webshopen. När du väljer en betalningsmetod är det möjligt att välja "Försäljning till offentlig institution (EAN-nummer).
  • När tar du ut beloppet på mitt kreditkort/betalningskort?
    Vi kommer först att ta ut beloppet när din beställning har skickats med PostNord.
  • Är det säkert att betala med kreditkort/betalningskort i din webshop?
    Ja, vi använder ett godkänt betalningssystem som garanterar den absolut bästa säkerheten när du anger dina kortuppgifter.
  • Om jag har problem med att beställa via din webshop?
    Om du har problem med att beställa via vår webshop, ring upp oss eller skriv ett e-mail så hjälper vi dig att göra beställningen.

Om du har några frågor, vänligen kontakta oss på:
Telefon: 031-311 3300 (måndag till fredag från 8:00 till 18:00)
E-post: info@danguitar.se